Nadap

IMG 8540A szakkoli Földmérő Tagozata folytatta több éves hagyományát, és idén is megszervezte nadapi kirándulását. A földmérő szakon tanuló hallgatók a különböző órákon rengeteget hallanak a Nadapon található szintezési ősjegyről, így remek élmény azt a valóságban is szemügyre venni.

Ilyenkor a friss tagok, jelöltek is megismerkedhetnek az alappont funkciójával és fontosságával, és amikor tanulmányaikban is elérnek oda hogy halljanak róla, a tanárok örömmel látják mennyire jól informáltak. A szintezési alappontot 1888-ban létesítették, egyike volt az akkori 7 szintezési alappontnak az országban. A választás azért esett Nadapra, mert geológiai szempontból ez az ország legállandóbb pontja. Ez azt jelenti, hogy az itteni kőzetek kevésbé mozognak, így ideális hely egy "fix" viszonyítási pont létrehozására, ahonnan az egész ország területére vezettek le szinteket különböző geodéziai feladatokhoz. Ez a kirándulás azonban a szakmai érdekességeken túl remek csapatépítési lehetőség is. Az egyetemi környezetből kiszakadva kicsit, jobban megismerhetjük egymást, és a félév fáradalmait kipihenve újult erővel vághatunk neki a vizsgaidőszaknak. Érkezésünkkor a szállások elfoglalása és az út fáradalmainak kipihenése volt a program. Utóbbira feltétlenül szükség volt, mivel két tagunk nem kisebb feladatot vállalt, minthogy kerékpárral teszi meg a Budapest-Nadap távolságot. Az első este tehát pihenéssel, beszélgetéssel, és főzőcskézéssel telt. Sokat dobtak a hangulaton a szálláson található lovak és egyéb állatok, amik aztán tényleg elfelejttették velünk egy időre a nyüzsgő város hangulatát. Másnap kipihenve, újult erővel indultunk meg az felkeresni az alappontot. A fél órás gyalogtúra nem volt kimerítő, szerencsére az időjárás is nekünk kedvezett. A visszatérők már rutinosan, az újonnan érkezők pedig csodálattal vizsgálgatták mindkét alappontot (igen, kettő is van). Szóba kerültek történetek a régebbi kirándulásokról, szakmailag releváns témákról, és az alappontról szóló órákról. Ezután következett a kicsit kevésbé szakmai része a hétvégének, ugyanis átmentünk Velencére, ahol feltett szándékunk volt megfürdeni a tóban. Az ekkor már szeles idő sem rettentett el minket, megmártóztunk a nem túl meleg vízben, és pihentünk egy kicsit a parton. Igazából sikerült pont annyit pihengetni, hogy lekéssük a buszunkat. Mivel ez nem Budapest ahol ez azt jelenti, hogy 5 percet még állnunk kell a megállóban a következő buszt várva, kicsit elszomorodtunk. Egy hirtelen ötlettől vezérelve azonban becsengettünk egy olyan házhoz, ahol rengeteg autó állt. Nem is csinálhattuk volna jobban, a kedves tulaj felajánlotta, hogy veterán korú Volkswagen T2-es kisbuszával visszavisz minket, így egy nem mindennapi élményben lehetett részünk. A szállásra visszaérve a vacsora elkészítése és olyan kártyajátékokon való gondolkodás volt a feladat, amit ennyien is tudunk játszani. Szerencsére sikerült ilyet találni, így az este mókás hangulatban telt, még az esti viharnak és áramszünetnek sem sikerült megakadályoznia a szórakozást. Harmadnap felkelve már csak a hazaút volt hátra, ekkor még vakmerő biciklistáink is inkább a vonat kényelmét választották, de ez mit sem von le az odaúton mutatott teljesítményükből.

Sikerült tehát egy kalandos, mégis szakmai kirándulást szervezni, ahol mindenki kicsit lazíthatott, majd utána rendíthetetlenül vágott bele a vizsgaidőszakba/mérőtáborba/munkába/diplomamunka tökéletesítésbe. Szerencsére az újak is örömmel fogadták a hétvégét, így a nadapi alappont látogatás hagyományát sikeresen elültettük az ő fejükben is. Jövőre ugyan itt.

A tagozati ülések helye és ideje: