Innsbruck tanulmányút

20170504 115205A Zielinski Szilárd Szakkollégium háromnapos tanulmányutat szervezett az ausztriai Innsbruck városa mellett található Brenner Bázisalagút építésének meglátogatására.

 

A kirándulás 2017. május 03-05. közötti időpontban történt. Szerda reggel Kelenföld Vasútállomásról indultunk, ahonnan RailJET-en utazva jutottunk el Innsbruck városába. Az utazás napján adódott szabad délutánt kihasználtuk, hogy részletesebben is megismerjük a város, azon belül is a belváros építészeti különlegességeit. Közösen bejártuk az óváros utcáit, megcsodálva a homlokzatok sokszínűségét.

A túra során belefutottunk egy spontán hangversenybe is. A ~40 fős zenekar helyi népviseletbe öltözve adott elő osztrák műveket, nem csekély elismerést váltva ki a köréjük gyűlt turistákból.A sétát egy pizzéria teraszán zártuk, ahol a naplementében gyönyörködve közösen vacsoráztunk csapatépítő jelleggel.

A második napon a reggeli után kiutaztunk a várostól pár kilométerre található építési területre. A STRABAG SE kivitelező vállalat által felállított konténerirodában meghallgattunk egy 1 órás előadást, mely során részletesen megismertették velünk a beruházás fontosabb paramétereit. A prezentáció végén kaptunk egy munkavédelmi eligazítást, valamint felkészítettek minket arra, mi mindennel fogunk találkozni a földfelszín alatt. Mindenki kapott munkavédelmi sisakot és cipőt, láthatósági kabátot, valamint egy speciális táskát, mely 15 percre elegendő oxigént biztosított egy esetleges havária esetén.

DSCF7829

A kivitelező által biztosított kisbuszok segítségével kb. 5 kilométeres út során jutottunk le a felszín alatt 200 méterrel található alagútba. A felszín alatt további információkat hallgattunk meg idegenvezetőnktől, illetve számos felmerülő kérdésre kaptunk választ.

Az elkészült bázisalagút ~60 kilométer hosszan húzódik majd a Brenner-hágó alatt. Két párhuzamos alagút épül, melyekben 1-1 vasúti pálya kerül majd kialakításra. Az alagutakat több helyről indulva párhuzamosan építik, mi Ahrental állomásánál mentünk le a föld alá. A biztonsági előírások miatt a két főalagutat 330 méterenként összekötik, így biztosítva egy esetleges tűz alatt a menekülési útvonalakat. A két vasúti alagút mellett épül egy, azoktól teljesen független harmadik alagút is. Ezt az alagutat kizárólag abból a célból alakítják ki, hogy pontos képet kapjanak a geológiai és kőzetmechanikai viszonyokról. Ezt a harmadik alagutat a másik kettő előtt építik, így mire odaérnek a két főalagúttal egy adott szakaszhoz, már pontos képpel rendelkeznek a kőzetekről.Az alagutakat vegyesen építik fúrópajzzsal és robbantásos fejtéssel. A kitermelt kőzetet hatalmas depóniákban tárolják. Környezetvédelmi szempontok miatt az így kialakított meddőket humusztakarással látják el, majd a későbbiekben növényzetet telepítenek rá.

A felszínre visszatérve körbejártuk a kitermelt meddőből épített depóniákat.

Az építkezés bejárása után kihasználva a jó időt felkerestük a város mellett üzemelő sípályarendszert. Két óra túrázás alatt felkapaszkodtunk a rendszerben üzemelő gondola alsó állomásához, majd onnan már a felvonóval utaztunk tovább felfelé. Szerencsére még maradt némi hó a hegytetőn, így egy rögtönzött hógolyó-csata után gyönyörködhettünk a havas csúcsok között elterülő város látványában.

Az utolsó esténket a szálláson közös társasozással töltöttük.

A hazautazás napján egész délelőttös városnézés volt a program, mely során bejártuk a város eddig nem látott részeit. Visszafelé szintén RailJET-tel utaztunk, a 7 órás út végén fáradtan, ám sok új ismerettel érkeztünk meg Kelenföldre. Ezúton is köszönjük a lehetőséget, hogy 3 csodás napot tölthettünk el Innsbruck városában.

 

A kirándulás során készült képek megtekinthetőek a galériánkban!

 

DSCF7995

A tagozati ülések helye és ideje:
Földmérő:
Hétfő 18:00
Kör-Vas-Út:
Kedd 18:00
Mérnök Műhely:
Szerda 18:00
Szerkezetépítő:
Szerda 18:00
Vízépítő:
Hétfő 19:00

Vásárhelyi Pál Kollégium
Körhelyiség: B718
Mérnök Műhely: A219

 

karima2

youtube

580084 273677862764872 1353770549 n

banner2

 

 

Közelgő események

24Nov
17.11.24 - 17.11.25
Észak-Magyarországi szakmai út