Linzi kirándulás

linz 0122017. április 28-án A Korszerű Magyar Vasútért Alapítvány szervezésében a KörVasÚt tagozatot és a Szakkollégiumot 6 hallgató képviselhette a Plasser & Theurer vasútépítő és karbantartó nagygépeket gyártó cég linzi gyárába szervezett tanulmányúton. A kirándulás mindvégig kötetlen és kellemes hangulatban telt, amelyen részt vettek az Út és Vasútépítési Tanszék „vasutas” oktatói, így ez a rövid utazás remek alkalom volt az ismerkedésre is.

A tanulmányút napja igen korán kezdődött a Szakkollégium hallgatói számára, hiszen a Keleti pályaudvarról 6 óra 40 perckor induló RailJet vonattal utaztunk Linzbe. Már az utazás sok-sok élményt tartogatott, hiszen többségünk még sosem utazott 160 km/h feletti sebességgel szárazföldön, nemhogy helyenként 230 km/h-val, ami igazán lenyűgöző érzés volt.

Nemsokkal fél 11 után érkeztünk Linz Hbf.-ra, ahol a Plasser gyár munkatársai és egy, a csoportunk számára biztosított busz várt minket.

Első utunk a cég tárgyalójába vezetett, ahol röviden bemutatták nekünk a cég történetét, jelenét, illetve maga a gyártás veszélyes üzem, tehát balesetvédelmi oktatásban is részesültünk.

Az ezt követő közel két órás, vezetett látogatáson betekintést nyertünk a nagygépek gyártásába, megismerkedhettünk a különféle munkafolyamatokkal, láthattuk, hogyan lesz a kisebb-nagyobb alkatrészekből egy összetett, bonyolult rendszerként működő vasúti építő és fenntartó gép.

Ezt követően a cég megvendégelte a „vasutas” csoportot, a gyáregység mellett található kisebb helyi fogadóban egy hamisítatlan osztrák ebédet fogyaszthattunk el, természetesen frissítőként a jó hideg sör sem maradhatott ki a menüből.

Ebéd után siettünk a linzi főtérre, hiszen indult a Pöstlingbergbahn járata a hegycsúcsra. A világ legmeredekebben vezetett adhéziós vasútján egy fél órás úton juthattunk fel a Pöstlingberg csúcsra, ahonnan kiváló kilátás nyílt a városra és gyönyörű környezetben tölthettünk el szűk egy órát.

Budapestre kisebb késéssel indultunk vissza, majd a csoport este tíz óra környékén érkezett haza.

Ezúton szeretnénk megköszönni A Korszerű Magyar Vasútért Alapítvány kuratóriumának, hogy biztosította a pályázat lehetőségét a Szakkollégium hallgatói számára, így egy felejthetetlen úton vehettünk részt, és nagyon hasznos gyakorlati ismeretekkel bővíthettük tudásunkat.linz 041

A tagozati ülések helye és ideje: